I dag er flere og flere loyale brugere af internettet, og benytter det på mange forskellige måder og ved hjælp af mange forskellige platforme.
I takt med denne udvikling i forbrugeradfærd, er det blevet mere og mere vigtigt for virksomheder at være tilstede online for at opnå flere kunder og nå ud til nye potentielle kunder.
Forbrugere har nemlig en tendens til blot at vælge en anden udbyder, hvis ikke de kan finde din virksomhed dér hvor de befinder sig – i dette tilfælde online.
Har du brug for gode råd til hvordan du kan øge din synlighed online, så læs med nedenfor.
Benyt de sociale medier
De sociale medier er et af de områder, hvor forbrugere bruger allermest tid når de benytter internettet. Derfor er det også oplagt at benytte sig af en eller flere af de sociale platforme.
Det er nemlig et godt værktøj, som kan give dig hurtige resultater, hvis du bruger det rigtigt. En god huskeregel er ikke at kaste sig ud i markedsføring på de sociale medier uden at lave dybdegående research først.
De enkelte sociale medier kan nemlig benyttes til forskellige målgrupper og på forskellige måder, og det er derfor vigtigt, at du vælger den helt rigtige for dig ved at udarbejde en grundig strategi.
Er din virksomhed eksempelvis et kommunikationsbureau ligesom Bro Kommunikation, er de sociale medier ikke den mest optimale platform for dig, idet din primære målgruppe er andre virksomheder. Altså befinder du dig på et B2B marked, og idet de sociale medier primært består af private forbrugere, er det snarere virksomheder, der befinder sig på et B2C marked, der bør overveje SoMe.
Investér i søgemaskineoptimering
Søgemaskineoptimering kan ofte være overset, men er et yderst fordelagtigt værktøj, som alle virksomheder – uanset type – bør gøre brug af.
Søgemaskineoptimering handler nemlig i bund og grund om at gøre din virksomhed synlig online. Dette foregår ved hjælp af specifik teknik og ud fra nogle bestemte teknikker, og medfører, at du bliver placeret højt oppe ved søgning på forskellige søgemaskiner – eksempelvis Google – hvis det bliver gjort rigtigt.
Ved at blive et af de bedste søgeresultater, sikrer du, at du ses af flest mulige potentielle kunder, idet søgemaskiner bruges hyppigt af alle slags forbrugere til alverdens formål.
Opret en blog til din virksomhed
Der er mange årsager til hvorfor en blog kan være til stor gavn for din virksomheds online synlighed.
Først, giver en blog dig mulighed for at interagere med dine kunder på en mere personlig plan og forstå deres behov bedre, idet du har mulighed at svare på eventuelle kommentarer, som bliver slået op under dine indlæg, og dermed komme i dialog med din målgruppe.
Herudover er en blog en yderst god måde at markedsføre din virksomhed på online. Din blog er nemlig synlig på alle tidspunkter af dagen, og dette vil give dine kunder mulighed for at få svar på eventuelle spørgsmål, selv når du ikke er tilstede.
Herudover, er det også en god måde at tillokke nye potentielle kunder på, idet de kan indsamle information om din virksomhed på din blog, så den fungerer som en overbevisnings-faktor.
Samtidig kan blogs også blive delt på social media platforme, hvilket der er en stor tendens til i øjeblikket, og på denne måde, kan din virksomhed blive markedsført gennem dine eksisterende kunder og følgere.
Et godt eksempel på en god virksomhedsblog er business-angel-faq.dk, hvor stifteren af virksomheden skriver forskellige blogindlæg, der beskriver hans arbejde som Business Angel, hvordan det kan gavne potentielle kunder samt mange andre ting, som potentielle kunder kunne være i tvivl om.