Hvor mange af os har ikke prøvet at sidde i en situation, hvor skærmen går i sort og alt support synes uden for rækkevidde.
Men sådan behøver det ikke være. Følgende er et af de bedste tips og tricks til erhvervsdrivende, der ønsker eksperthjælp uden at binde virksomheden aktiver op på ekstra personale.
Med moderne teknologi og en simpel supportaftale, kan du sikre dine digitale værdier på din computer.
Hvem skal hjælpe dig, når din computer ikke virker
Særligt for virksomheder er der i de senere år opstået et virkeligt attraktivt marked med eksperthjæjp på abonnementsordninger.
Flere virksomheder vælger at tilknytte en IT specialist, da det ofte er den billigste måde for virksomheden at få adgang til denne type viden og udbedring af fejl.
Fordelen ved at indgå i en abonnementsaftale er på mange måder tilsvarende outsourcing.
Virksomheden får hjælp fra en dygtig IT specialist, men slipper for det klassiske ansættelsesforhold. Det betyder, at virksomheden ikke er ansvarlig for godtgørelse ved sygdom, ikke skal redegøre for skat, pension m.m. eller finde fysisk plads til den ekstra arbejdskraft i virksomheden.
For mange mindre og mellemstore virksomheder åbner det for helt nye muligheder. Det kunne blive en dyr investering for virksomheden at skaffe viden og opbygge en hel afdeling omkring IT support, hvis behovet er mindre. I sådan et tilfælde, hvor man investere i en abonnementsaftale, binder man ikke sine værdier op omkring en potentiel risiko eller bliver afhænger af bestemte personer internt, da der findes et stort udbud ved at indgå et samarbejde.
En IT specialist kan ansættes på en løbende kontrakt – f.eks. 12 mdr. ad gangen – eller fra måned til måned. Det giver øjeblikkelig hjælp til den type virksomhed, der ikke er teknisk kompetent. Det er uden tvivl den letteste måde for virksomheden, der vil have øjeblikkelig værdifuld viden tilknyttet som en service.
Samtidig åbner det for en mulighed, hvor et længere samarbejde gavner begge parter. IT specialisten lærer virksomheden og de specifikke systemer og brugerbehov at kende, mens de ansatte kan arbejde, velvidende at der er tilknyttet en ekspert, der kan hjælpe, når skærmen netop går i sort.