Det digitale univers fylder hele tiden mere og mere for os. Men der er også visse ting, der er besværlige at håndtere i denne verden. Det gør, at der hele tiden udvikles it-løsninger, som kan gøre det nemmere for dig at leve digitalt. Blandt andet kan du benytte dig af elektronisk dokumenthåndtering.
Det omfatter elektronisk dokumenthåndtering
Elektronisk dokumenthåndtering gør din dagligdag nemmere med arkivering og genfinding. Et firma, som har fundet en løsning til dette, er EDH Tech, som har forsøgt at gøre processerne omkring arkivering og genfinding så brugervenlige som muligt. De har udviklet M-files, som har standard integrationer til blandt andet Microsoft Office pakken, som mange anvender. Det betyder, at du kan fortsætte med at arbejde i det system og gemme dokumenter som excel-dokumenter og word-dokumenter. Systemet har desuden integrationer og moduler tilgængelige blandt andet en mobil-app, der kan varetage en virksomheds elektroniske dokumenthåndtering. Med bare et billede af et bilag fra din mobil, så kan du nemt overføre det ind i systemet, og det er gemt.
Dertil er Outlook også integreret som standard i M-files, hvormed det arkiverer mails direkte derfra, som du let kan fremfinde igen. Systemet gemmer til for eksempel:
- Projekter
- Sagsnummer
Du kan også lave en skabelon, der automatisk udfylder dine anvendte kontrakter, aftaler og andet.
Redigér i delte dokumenter
I systemet kan man også redigere i delte dokumenter med funktionen Co-Authoring. Det kan du gøre ved at gennemse et dokument og sende et såkaldt Co-Author-link til andre, som du vil give tilladelse ti at kunne redgiere i det pågældende dokument. Det kunne være, at du ville have nogle medarbejdere til at læse et dokument igennem eller rette i det for eksempel.
Desuden er der en offlinefunktion, som gør at man kan tilgå dokumenter, selvom man ikke er på internettet. Det er en fleksibel mulighed.